Про затвердження Положення про навчальні кабінети з
природничо-математичних предметів загальноосвітніх навчальних закладів
Наказ МОНмолодьспорт № 1423 від 14.12.12 року
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА
СПОРТУ УКРАЇНИ
НАКАЗ
№ 1423 від 14 грудня 2012 року
Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
3 січня 2013 р. за № 44/22576
в Міністерстві юстиції України
3 січня 2013 р. за № 44/22576
Про затвердження Положення про
навчальні кабінети з природничо-математичних
предметів загальноосвітніх навчальних закладів
навчальні кабінети з природничо-математичних
предметів загальноосвітніх навчальних закладів
Відповідно до частини першої статті 12 Закону України "Про освіту", частини першої статті 37
Закону України "Про загальну середню
освіту", підпункту 3 пункту 1 додатка 2 "Завдання і заходи
з виконання Державної цільової соціальної програми підвищення якості шкільної
природничо-математичної освіти на період до 2015 року" до Державної
цільової соціальної програми підвищення якості шкільної природничо-математичної
освіти на період до 2015 року, затвердженої постановою Кабінету Міністрів
України від 13 квітня 2011 року № 561, Положення про навчальні кабінети
загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженого наказом Міністерства освіти
і науки України від 20 липня 2004 року № 601, зареєстрованого
в Міністерстві юстиції України 9 вересня 2004 року за № 1121/9720, та з метою
дотримання загальних та спеціальних вимог до матеріально-технічного та
науково-методичного оснащення кабінетів природничо-математичних предметів
загальноосвітніх навчальних закладів наказую:
1. Затвердити Положення про навчальні кабінети з природничо-математичних
предметів загальноосвітніх навчальних закладів, що додається.
2. Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти (Єресько О.В.)
забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції
України в установленому законодавством порядку.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра
Жебровського Б.М.
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
Тимчасово виконуючий
обов’язки Міністра Є.М. Суліма
обов’язки Міністра Є.М. Суліма
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства освіти і науки,
молоді та спорту
14.12.2012 № 1423
Наказ Міністерства освіти і науки,
молоді та спорту
14.12.2012 № 1423
Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
3 січня 2013 р. за № 44/22576
в Міністерстві юстиції України
3 січня 2013 р. за № 44/22576
ПОЛОЖЕННЯ
про навчальні кабінети з природничо-математичних предметів загальноосвітніх навчальних закладів
про навчальні кабінети з природничо-математичних предметів загальноосвітніх навчальних закладів
І. Загальні положення
1.1. Це Положення розроблено відповідно до Закону
України "Про загальну середню
освіту", Державного стандарту базової і повної середньої
освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 січня 2004
року № 24 (далі - Державний стандарт базової і повної середньої освіти), підпункту 3
пункту 1 додатка 2 "Завдання і заходи з виконання Державної цільової
соціальної програми підвищення якості шкільної природничо-математичної освіти
на період до 2015 року" до Державної цільової соціальної програми
підвищення якості шкільної природничо-математичної освіти на період до 2015
року, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011
року № 561, Положення про навчальні кабінети загальноосвітніх навчальних
закладів, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 20
липня 2004 року № 601, зареєстрованого
в Міністерстві юстиції України 9 вересня 2004 року за № 1121/9720.
1.2. Це Положення визначає загальні та спеціальні вимоги до розташування,
матеріально-технічного обладнання та науково-методичного оснащення кабінетів з
природничо-математичних предметів (далі - кабінети з ПМП) і є обов'язковим для
використання в загальноосвітніх навчальних закладах незалежно від типу та форми
власності.
1.3. У цьому Положенні терміни вживаються у таких значеннях:
·
засоби навчання та обладнання - навчально-наочні
посібники, технічні засоби навчання, обладнання навчального, загального та
спеціального призначення для загальноосвітніх навчальних закладів;
·
кабінет з ПМП - приміщення загальноосвітнього
навчального закладу, оснащене сучасними засобами навчання та шкільним
обладнанням, у якому проводиться навчально-виховна робота з учнями відповідно
до Державного стандарту базової і повної середньої освіти, навчальних планів та
програм, а також науково-методична робота з природничо-математичних предметів:
кабінет (лабораторія) біології, кабінет географії, кабінет математики, кабінет
(лабораторія) фізики, кабінет (лабораторія) хімії.
ІІ. Мета, завдання та основні принципи організації роботи кабінетів з ПМП
2.1. Кабінети з ПМП створюються у загальноосвітніх навчальних закладах
відповідно до Державного стандарту базової і повної освіти. Площа приміщень на
одного учня у кабінетах з ПМП без використання персональних комп’ютерів повинна
відповідати вимогам Державних санітарних правил і норм влаштування, утримання
загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу
ДСанПіН 5.5.2.008-01, затверджених постановою Головного державного санітарного
лікаря України від 14 серпня 2001 року № 63 (далі - ДСанПіН 5.5.2.008-01), із
розрахунку:
Таблиця 1
Кабінет
|
Площа на 1 учня, м 2
|
Примітка
|
1
|
2
|
3
|
Географії
|
2,4 м 2
|
1 кабінет на 15 класів
|
Математики
|
2,4 м 2
|
1 кабінет на 8 класів
|
Біології
|
2,8 м 2
|
1 кабінет на 15 класів
|
Фізики
|
2,8 м 2
|
1 кабінет на 8 класів
|
Хімії
|
2,8 м 2
|
1 кабінет на 15 класів
|
Лаборантська (для
кожного з природничо-математичних кабінетів)
|
0,75 м 2
|
не менше 16 м 2
|
2.2. Основною метою створення кабінетів з ПМП є забезпечення оптимальних умов для організації навчально-виховного процесу з природничо-математичних предметів та реалізації завдань відповідно до вимог Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти.
2.3. Завданням функціонування кабінетів з ПМП є створення передумов для:
·
організації навчально-виховної роботи з біології,
географії, математики, фізики, хімії;
·
реалізації практично-дійової і творчої складових
змісту навчання;
·
забезпечення в основній та старшій школі поглибленого
і профільного навчання;
·
організації роботи предметних гуртків та
факультативів;
·
проведення засідань предметних методичних об'єднань;
·
індивідуальної підготовки вчителів до занять та
підвищення їх кваліфікації.
2.4. Оснащення, обладнання, реконструкція кабінетів з ПМП здійснюються
відповідно до вимог:
·
ДСанПіН 5.5.2.008-01;
·
Державних будівельних норм України ДБН В.2.2-3-97
"Будинки та споруди навчальних закладів», затверджених наказом Державного
комітету України у справах містобудування і архітектури від 27 червня 1996 року
№ 117 та введених у дію наказом від 6 серпня 1997 року № 136 з 1 січня 1998
року (далі - ДБН В.2.2-3-97 "Будинки та споруди навчальних
закладів");
·
Правил
пожежної безпеки для закладів, установ і організацій системи освіти України,
затверджених наказом Міністерства освіти України, Головного управління
Державної пожежної охорони МВС України від 30 вересня 1998 року № 348/70,
зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 17 грудня 1998 року за № 800/3240
(далі - Правила пожежної безпеки);
·
Правил
безпечної експлуатації електроустановок споживачів, затверджених
наказом Комітету по нагляду за охороною праці Міністерства праці та соціальної
політики України від 9 січня 1998 року № 4, зареєстрованих в Міністерстві
юстиції України 10 лютого 1998 року за № 93/2533 (далі - Правила безпечної
експлуатації електроустановок);
·
Положення
про організацію роботи з охорони праці учасників навчально-виховного процесу в
установах і навчальних закладах, затвердженого наказом Міністерства
освіти і науки України від 1 серпня 2001 року № 563, зареєстрованого в Міністерстві
юстиції України 20 листопада 2001 року за № 969/6160 (далі - Положення про
організацію роботи з охорони праці);
·
Правил
безпеки під час проведення навчання з біології в загальноосвітніх навчальних
закладах, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України
від 15 листопада 2010 року № 1085, зареєстрованих в Міністерстві юстиції
України 3 грудня 2010 року за № 1215/18510 (далі - Правила безпеки під час
проведення навчання з біології);
·
Правил
безпеки під час проведення навчально-виховного процесу в кабінетах
(лабораторіях) фізики та хімії загальноосвітніх навчальних закладів,
затверджених наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України від 16 липня
2012 року № 992, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 3 серпня 2012
року за № 1332/21644 (далі - Правила безпеки під час проведення
навчально-виховного процесу в кабінетах (лабораторіях) фізики та хімії);
·
Правил
безпеки під час навчання в кабінетах інформатики навчальних закладів системи
загальної середньої освіти, затверджених наказом Державного комітету
України з нагляду за охороною праці від 16 березня 2004 року № 81,
зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 17 травня 2004 року за №
620/9219.
2.5. Відповідно до Положення про організацію роботи з
охорони праці створена районним
(міським) органом освіти комісія визначає готовність загальноосвітнього
навчального закладу до навчального року.
2.6. На кожний кабінет з ПМП складається паспорт
кабінету (додаток 1).
ІІІ. Типи та розташування кабінетів з ПМП
3.1. Створення кабінетів з ПМП визначається предметною специфікою,
розміщенням приміщення та оснащенням засобами навчання та шкільним обладнанням.
3.2. У загальноосвітніх навчальних закладах із малою наповнюваністю класів
допускається використання навчальних кабінетів комбінованого типу (з двох
предметів) за вимогами до упорядкування та удосконалення
організаційно-педагогічних умов функціонування цих кабінетів.
3.3. У загальноосвітніх навчальних закладах можуть створюватись такі типи
навчальних кабінетів з природничо-математичних предметів:
·
кабінети з окремих предметів (кабінет біології,
кабінет географії, кабінет математики, кабінет фізики, кабінет хімії);
·
комбіновані кабінети з набором навчально-методичної
інформації та матеріально-технічного забезпечення для декількох предметів
(хімія - біологія, математика - креслення, фізика - астрономія тощо).
3.4. Кабінети з ПМП створюються з лаборантськими, що прилягають до цих
кабінетів. Лаборантські повинні мати вихід до кабінету, а ті, що створюються
при кабінетах фізики, хімії, біології, - додатково окремий вихід у коридор.
3.5. Для дотримання безпеки учнів під час перерв розміщення кабінетів (якщо
у загальноосвітньому навчальному закладі існує кабінетна система) на поверхах
здійснюється шляхом поєднання на одному поверсі (в одному блоці або секції
закладу) кабінетів для 5-9-х класів, на іншому (в іншому блоці або секції) -
для 10-11-х класів.
3.6. Розташування кабінетів може змінюватись відповідно до зміни
спеціалізації загальноосвітнього навчального закладу, співвідношення класів та
кількості учнів у них чи з інших причин.
3.7. Перебувати учням у приміщеннях кабінетів фізики, хімії, біології
дозволяється тільки у присутності вчителя або лаборанта.
IV. Матеріально-технічне забезпечення кабінетів з ПМП
4.1. Комплектація кабінетів з ПМП
4.1.1. Комплектація кабінетів з ПМП обладнанням здійснюється відповідно до
вимог цього Положення.
4.1.2. До матеріально-технічного забезпечення навчальних кабінетів з ПМП
належать шкільні меблі, обладнання та устаткування, а також засоби, що
забезпечують безпеку життєдіяльності.
4.2. Шкільні меблі
4.2.1. Шкільні меблі у кабінетах з ПМП повинні відповідати санітарно-гігієнічним
правилам та нормам (ДСанПіН 5.5.2.008-01), а їх розміщення здійснюється
відповідно до вимог ДБН В.2.2-3-97 "Будинки та споруди навчальних
закладів".
4.2.2. Шкільні меблі мають шість розмірів за ростовими групами та
маркуванням їх у вигляді ліній відповідного кольору:
Таблиця 2
Зріст учнів
|
Маркування (колір лінії)
|
Група меблів
|
1
|
2
|
3
|
до 115 см
|
Оранжевий
|
1
|
115-130 см
|
Фіолетовий
|
2
|
130-145 см
|
Жовтий
|
3
|
145-160 см
|
Червоний
|
4
|
160-175 см
|
Зелений
|
5
|
понад 175 см
|
Блакитний
|
6
|
4.2.3. У кабінетах хімії, фізики та біології встановлюються спеціальні двомісні лабораторні столи трьох розмірів за 4-, 5-, 6-ростовими групами, прикріплені до підлоги, у кабінетах математики та географії - шкільні меблі: парти, одно- або двомісні учнівські столи та учнівські стільці.
4.2.4. Парти (учнівські столи) повинні бути тільки стандартні, при цьому
стіл і стілець мають бути однієї групи. Необхідно передбачити наявність меблів
двох-трьох розмірів з перевагою одного з них або трансформативних столів зі
зміною висоти згідно з антропометричними даними школярів. Для визначення учням
необхідного розміру меблів у кабінеті повинна бути нанесена кольорова мірна
вертикальна лінійка.
4.2.5. Робочі місця вчителів фізики, хімії, біології монтуються на
підвищенні, обладнуються демонстраційним столом (у кабінетах хімії та біології
з препараторською частиною висотою 75 см). Тумби стола оснащують спеціальними
пристроями (шухлядами) для зберігання інструментів, хімічного посуду,
мікропрепаратів і приладів, що використовуються для проведення дослідів. До
демонстраційної частини стола (висота 90 см) підводять електричний струм, воду
і каналізацію. Робочі площі столів повинні бути покриті спеціальними
матеріалами, стійкими до механічних та термічних пошкоджень, хімічних
реактивів. У кабінеті хімії та біології робоче місце вчителя доцільно обладнати
витяжною шафою з вільним доступом до неї.
4.2.6. Кабінет хімії обладнується демонстраційним столом з витяжною шафою,
додатковим місцевим освітленням, підведенням гарячої та холодної проточної води
відповідно до вимог ДСанПін 5.5.2.008-01.
4.3. Обладнання та устаткування
4.3.1. У кожному кабінеті розміщується класна (аудиторна) дошка одного з
видів: на одну, три або п'ять робочих поверхонь у розгорнутому або складеному
вигляді. Середній щит класної (аудиторної) дошки на три або п'ять робочих
поверхонь може бути використаний для демонстрації екранно-звукових засобів
навчання на навісному екрані.
4.3.2. На окремих робочих поверхнях класної (аудиторної) дошки залежно від
специфіки предмета може бути накреслено графічну сітку для побудови графіків.
4.3.3. Одна з робочих поверхонь може мати магнітну основу з кріпленнями для
демонстрації навчально-наочних посібників (таблиць, карт, моделей-аплікацій
тощо).
4.3.4. Робочі поверхні на звороті дошки можуть бути покриті білим кольором
для нанесення написів за допомогою спеціальних фломастерів.
4.3.5. Поряд з класною (аудиторною) дошкою в кабінеті математики розміщують
демонстраційні креслярські інструменти.
4.3.6. Лаборантські відповідно до специфіки кабінету обладнуються:
·
витяжною шафою;
·
секційними шафами для зберігання приладів та
лабораторного посуду;
·
металевими шафами або сейфами для зберігання хімічних
реактивів;
·
рукомийником;
·
столом для підготовки дослідів, приладів і
навчально-наочних посібників для занять;
·
однотумбовим столом для роботи вчителя та лаборанта;
·
столом з пристроями для зберігання матеріалів та
інструментів для ремонту приладів;
·
пристроями для миття і сушіння посуду та дистилятором,
які монтуються на стіні.
4.3.7. Хімічний посуд зберігається у лабораторних приміщеннях,
розташовується окремо відповідно до розміру, виду і матеріалу (пластмаса, скло,
метал), з якого він виготовлений.
4.3.8. Склянки для зберігання реактивів повинні мати етикетки з чіткими і
яскравими написами їх назв. Усі шафи для зберігання хімічних реактивів повинні
замикатися, ключі від них зберігаються у вчителя. На посуді з отруйними, вогне-
та вибухонебезпечними речовинами мають бути етикетки з написами різного
кольору:
"Вогненебезпечно!" - червоного;
"Отрута!" - жовтого;
"Оберігати від води!" зеленого.
4.3.9. Хімічні реактиви зберігаються та розміщуються системно залежно від
їх властивостей (гігроскопічні реактиви, леткі, горючі і органічні речовини,
кислоти тощо).
4.3.10. Усі матеріальні цінності обліковуються в
інвентарній книзі, за формою, наведеною в додатку 1 доПоложення про навчальні кабінети
загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженого наказом
Міністерства освіти і науки України від 20 липня 2004 року № 601,
зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 9 вересня 2004 року за №
1121/9720, яка повинна бути прошнурована, пронумерована та скріплена печаткою.
4.3.11. Місця зберігання засобів навчання нумеруються і позначаються
назвами на етикетках, що заносяться до інвентарної книги, яка зберігається у
кабінеті.
4.3.12. Матеріальні об'єкти (предмети) і матеріали, що
витрачаються в процесі роботи (хімреактиви, посуд тощо), заносяться до
матеріальної книги за формою, наведеною в додатку 2 до Положення про навчальні кабінети
загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженого наказом
Міністерства освіти і науки України від 20 липня 2004 року № 601,
зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 9 вересня 2004 року за №
1121/9720.
4.3.13. Облік та списання морально та фізично застарілого обладнання,
навчально-наочних посібників проводяться відповідно до законодавства.
4.4. Забезпечення безпеки життєдіяльності
4.4.1. Кабінети з ПМП повинні бути забезпечені:
·
аптечкою з набором медикаментів, перев’язувальних
засобів і приладдя для надання першої долікарської допомоги, перелік яких
наведено у додатку 2 до цього Положення;
·
первинними засобами пожежогасіння відповідно до
додатка 2 до Правил пожежної безпеки.
4.4.2. Кабінет фізики забезпечується системою
електрообладнання із загальних стаціонарних та спеціалізованих взаємозв'язаних
електричних пристроїв і джерел, які вмикаються до мережі змінного трифазного
струму (з фазною напругою 127 В або 220 В) та однофазного (від 5 В до 250 В),
постійного струму з напругою від 0 до 110 В. У лаборантській встановлюється
центральний щиток, від якого подається однофазний і трифазний струм на
розподільний щиток з випрямлячем і регулятором напруги (розміщеним поряд з
класною дошкою). До учнівських столів у кабінеті фізики підводиться змінний
електричний струм до 42 В (відповідно до пункту 6.7 глави 6 Правил безпечної експлуатації
електроустановок).
4.4.3. Проведення занять у кабінеті біології
здійснюється відповідно до Правил безпеки під час проведення
навчання з біології.
4.4.4. Проведення занять у кабінетах хімії та фізики
здійснюється відповідно до Правил безпеки під час проведення
навчально-виховного процесу в кабінетах (лабораторіях) фізики та хімії.
4.4.5. Вимоги пожежної безпеки для всіх навчальних
приміщень визначаються Правилами пожежної безпеки.
4.4.6. Проведення лабораторних (дослідних) робіт дозволяється учням тільки
у присутності викладача.
V. Навчально-методичне забезпечення кабінетів з ПМП
5.1. Навчально-методичне забезпечення кабінетів з ПМП складається з
навчальних програм, підручників, навчальних, методичних та навчально-наочних
посібників, обладнання навчального, загального та спеціального призначення з
відповідного предмета.
5.2. Розподіл та зберігання засобів навчання і навчального обладнання
здійснюються згідно з вимогами навчальних програм за розділами, темами і
класами відповідно до класифікаційних груп у секціях меблів спеціального
призначення у кабінетах чи (та) лабораторних приміщеннях.
5.3. У кабінетах біології, фізики та хімії повинні бути журнали реєстрації
інструктажів з безпеки життєдіяльності (первинний, цільовий) та інструкції з безпеки
під час роботи в кабінетах фізики, хімії, біології.
5.4. Додатково кабінети можуть бути оснащені:
·
підручниками та навчальними посібниками для кожного
учня;
·
фаховими журналами;
·
інформаційними виданнями МОНмолодьспорту України;
·
бібліотечкою науково-популярної,
довідково-інформаційної і методичної літератури;
·
інструктивно-методичними матеріалами педагогічного
досвіду;
·
інструкціями для виконання лабораторних і практичних
робіт, дослідів, спостережень, фізичного практикуму тощо;
·
краєзнавчими матеріалами.
VI. Оформлення навчальних кабінетів
6.1. На вхідних дверях кабінету повинен бути відповідний напис на табличці
з назвою кабінету: "Кабінет фізики", "Кабінет хімії" тощо.
6.2. Для оформлення кабінетів передбачено створення навчально-методичних
експозицій.
До експозицій відповідно до спеціалізації кабінету належать:
·
державна символіка;
·
правила роботи в кабінеті;
·
портрети видатних учених галузі;
·
таблиці сталих величин, основних формул;
·
еволюція органічного світу та його класифікація;
·
таблиці "Періодична система хімічних елементів Д.
І. Менделєєва", "Електрохімічний ряд напруг металів",
"Розчинність основ, кислот, амфотерних гідроксидів і солей";
·
системи вимірювання фізичних одиниць;
·
політична карта світу, політико-адміністративна карта
України, фізична карта України тощо.
6.3. Кабінети з ПМП загальноосвітнього навчального закладу повинні бути
забезпечені настінними (настільними) приладами для вимірювання температури та
вологості повітря.
VII. Керівництво кабінетом з ПМП
7.1. Роботою кабінету з ПМП керує завідувач, якого призначає директор
навчального закладу своїм наказом з числа учителів вищої категорії або
вчителів-методистів за профілем.
7.2. Завідувач кабінету з ПМП відповідає за належний стан обладнання,
приладів, упорядкування, зберігання й використання навчально-наочних посібників
та інших матеріальних цінностей кабінету.
7.3. До обов'язків завідувача кабінету з ПМП належать:
·
складання перспективного і щорічного планів оснащення
кабінету;
·
контроль за дотриманням у кабінеті правил безпеки та
гігієни навчання;
·
ведення інвентарної книги із занесенням до неї
відповідних змін про нові надходження, витрати та списання матеріальних
цінностей;
·
керівництво і контроль за роботою лаборанта, надання
йому практичної допомоги.
7.4. Завідувач кабінету з ПМП щороку подає пропозиції щодо оснащення
кабінету засобами навчання та шкільним обладнанням керівнику навчального
закладу.
Директор департаменту загальної середньої
та дошкільної освіти О.В. Єресько
та дошкільної освіти О.В. Єресько
Додаток 1
до Положення про навчальні кабінети з природничо-математичних предметів загальноосвітніх навчальних закладів |
_________________________________
(повне найменування навчального закладу) |
|
Місце розташування кабінету
|
_________________________________
(поверх, № кабінету) |
Загальна
площа кабінету __________ м-2,
|
лаборантської
___________________ м-2
|
Меблі:
|
|
столи учнівські __________________
шт.,
|
стільці учнівські ____________
шт.,
|
стіл учителя ____________________
шт.,
|
стільці учителя _____________ шт.,
|
демонстраційний стіл ____________
шт.,
|
|
шафа __________________________
шт.,
|
інше ______________________ шт.
|
Обладнання:
|
інше ______________________ шт.
|
дошка шкільна
_____________________ шт.,
|
інше ______________________ шт.
|
дошка магнітна
____________________ шт.,
|
інше ______________________ шт.
|
дошка комп’ютерна ________________
шт.,
|
|
екран ____________________________
шт.,
|
|
комп’ютери _______________________
шт.,
|
|
ксерокс ___________________________
шт.,
|
|
принтер __________________________
шт.,
|
|
сканер ___________________________
шт.,
|
|
проектор__________________________
шт.,
|
|
витяжна шафа _____________________
шт.,
|
|
|
|
Директор навчального закладу
|
____________/___________
(підпис) (П.І.Б.) |
Завідувач кабінету
|
____________/___________
(підпис) (П.І.Б.) |
Перелік обладнання кабінету
№
|
Назва
|
Кількість на
клас
|
|
І. Класний інструмент
|
|||
|
Лінійка класна
|
2
|
|
|
Трикутник класний (45º, 45º)
|
1
|
|
|
Трикутник класний (30º, 60º)
|
1
|
|
|
Транспортир класний
|
2
|
|
|
Циркуль класний
|
1
|
|
|
Термометр
|
1
|
|
|
ІІ. Моделі
|
|
|
|
Тригонометричний круг
|
1
|
|
|
Набір стереометричний
|
1
|
|
|
Набір геометричних моделей
|
1
|
|
|
Набір геометричних фігур
|
1
|
|
|
Модель годинника
|
1
|
|
ІІІ. Друковані матеріали
|
|||
|
Портрети видатних математиків світу
|
1 комплект
|
|
|
| ||
|
|||
|
Дидактичний матеріал «Алгебра» 10-11 класи
|
|
|
|
| ||
|
|||
|
Дидактичний матеріал «Геометрія» 10-11 класи
|
|
|
|
Комплект таблиць «Алгебра 10-11 класи»
|
|
|
|
| ||
|
|||
|
Комплект таблиць «Геометрія 10–11 класи»
|
|
|
|
К
| ||
|
|||
ІV. Технічні засоби навчання
|
|||
|
Комп`ютер вчителя
|
|
|
V. Педагогічні програмні засоби з математики
|
|||
|
| ||
1
|
|||
|
Алгебра 10-11 класи
|
2
|
|
|
Геометрія 10-11 класи
|
2
|
|
VІ. Стенди
|
|||
|
Тригонометричні функції
|
|
|
|
Алгебра
|
|
|
|
Степені
|
|
|
|
Тригонометричні рівняння та нерівності
|
|
|
|
Початки аналізу
|
|
|
|
Планіметрія
|
|
|
|
Стереометрія
|
|
|
|
Математика – цариця всіх наук
|
|
|
|
Символи України
|
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар